fredag 13 februari 2015

Hejhej

Denna bloggs sorgligt tynande tillvaro... Försöker göra ny header för att inspirera till något men byter inte utan scrollar och scrollar bara. I bihålorna: cement.

Min skola har flyttat till onsdagar och jag älskar den fortfarande. Den går fortare nu än förra terminen, frågorna till fröken mer frågor än handfallenhet. Jag jobbar på en liten fåtölj, lus-stolen kallar jag den eftersom jag ärvde den av en klasskompis förra terminen som hittade två små djur i den när hon rev den gamla klädseln och stoppningen. Anticimex talade emot lusteorin men för säkerhets skull har den bastat en timme i 60 grader, som brukligt tydligen är, innan jag satte igång. Förra veckan kastade jag alla planer över bord när jag satt och bläddrade i en av frökens produktkataloger från tygleverantörer och plötsligt överfölls av det mest fantastiska blommiga tyg jag sett. Som matadorerna pekar på Ferdinand satt jag med fingret ner i broschyren och deklarerade "Det där ska jag ha!" utan att tveka en sekund. Lus-stolen blir visst ingen barnrumsstol i turkost och vitt, det blir kanske inte en stol till oss alls eftersom tyget inte går ihop med nästan någonting vi har hemma men det struntar jag i. Jag måste få jobba med det. Dessutom blir den en del av min ansökan till hösten. Vem kan säga nej till det här liksom:

Inga kommentarer: