onsdag 3 september 2014

Tre timmars bliss en vanlig tisdagkväll.

Igår kväll var jag hos Betonggruvan och lärde mig knyta amplar i makramé. Betonggruvan aka Josefine Halfwordson och möbelmakaren Mimmi Staaf håller såna här workshops titt som tätt, håll koll på hemsidor alt insta (@betonggruvan och/eller @mimmistaaf) och gå på en sån för det var helt fantastiskt. Hashtagen #hantverka skapades igår också om man vill kolla hur det såg ut. Även om jag inte är så bra på att mingla och ibland antagligen framstår som direkt konstig bland folk jag inte känner (typ inser att jag svarar på tilltal alldeles för sent eftersom jag fastnar i funderingar på vad jag ska svara) så var det himla fint att sitta runt ett bord tillsammans med andra och göra något med händerna. Eventuellt kommer jag nu knyta amplar tills vi har slut på fönstergluggar. Och sen knyta ampel runt en lampskärm och en termos och kanske också ett barn.








2 kommentarer:

Josefine Betonggruvan sa...

Hej & tack för igår! Så fint det ser ut! Är et ok om jag delar på Facebook?

Sofia sa...

Hej och tack själv! Det var perfekt! Ja, gör det du!