fredag 21 februari 2014

Syblogg.

Jo men med Johannas pepp kan jag väl syblogga lite.
Min mamma gav mig en overlockmaskin i födelsedagspresent (!) och den har revolutionerat min sömnad, I tell you.
Jag ÄLSKAR den. Det går sjukt snabbt, den skär och viker och kokar i princip kaffe själv och dessutom ser det proffsigt ut. Så:

Bebisbralla. Ur Jenny Hellströms "Sy! Urban Collection". Gjorde storlek "6 mån" men trots att Junior har två månader kvar dit är byxorna lite korta i benen tycker jag, så det är ett tips om man vill testa.

Till brallan finns en hoodie också. Den gjorde jag däremot i stl "1 år" och den sitter som ovan visar på min 4 månaders korv. Så förutom att storlekarna är lite virriga så gillar jag mönstrena plus att hela boken är superfin och sjukt inspirerande!

Gjorde en till hoodie för att göra om, göra rätt med de små misstag jag gjorde med den första. På den här hittade jag på nya misstag men den blev ju ganska fin ändå, tycker jag.

I Hellström-boken finns också ett enkelt mönster på en herr t-shirt som sitter sjukt snyggt, skulle det visa sig. "Jag vill ha samma som pappa", sa Knappen och fick en likadan tisha med mönster hämtat från Inger Öbergs "Mönster och konstruktioner för barnkläder" (som är en rätt bra men otroligt torr och färglös historia).
Under etiketten Verkstan presenterar hittar man sånt jag pysslat med tidigare, om man vill. Fortsättning följer. Hej!

5 kommentarer:

Kråksång sa...

Den lite korta bebisbrallan är ju sjukt soft! Vilken übersoft passform! Du måste lösa det här med separationsångesten så att jag kan få börja göra beställningar för egen räkning. Ja ba säjer.

Sofia sa...

Kråkan: Ja, man gillar ju det oändliga utrymmet le röv skulle få. Lite som en thaibralla fast utan den smarta vikningen. Boom baby på med RESÅÅÅR för faen!

Johanna sa...

Ah så fina! Jag måste börja sy snart alltså. Hoppas jag kan få till sådär fina saker då. Nånstans i närheten skulle också räcka gott :)

Unknown sa...

Vad fint!
Var kan man hitta det där fantastiska gula tyget med klöver på? Vill också klä mig som en bebis-korv :-)

Sofia sa...

Hanna Lövgren: Tror att jag köpte det på Ohlssons tyger! Bebis-korvsmode ftw!